weer in Argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Johan en Diane Koe - WaarBenJij.nu weer in Argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Johan en Diane Koe - WaarBenJij.nu

weer in Argentinie

nieuw fotoalbum :
http://www.mijnalbum.nl/album=47GJNKX4 vanaf 30-01-2007

Our other website ( building the DAF ) :
Onze andere website http://home.hetnet.nl/~f2hjadekoe74/

Mensen die vragen hebben stel deze dan op ons mailadres jadekoe@hetnet.nl
Maar ook een gewone, alledaagse mail uit Nederland, genieten we van.

Vandaag weer op adapter zoektocht. We gaan eerst naar het zaakje waar ze gisteren vertelden dat ze er wel 1 konden bestellen. Daar aangekomen, helaas, 3,95 ampère kunnen we niet aan komen. Maar de vader van het geheel is elektronica specialist en zoekt een oplossing, vanmiddag weer terug komen.!!! Dan maar brood halen, ojaa we willen ok een beetje verf laten maken om Daffie hier en daar bij te werken en we hebben een grote verfwinkel gezien waar ze verf kunnen mengen. Daar naar binnen, ja , ze kunnen wel verf mengen maar niet vandaag. AAAAAAAAAAhhhhhhhhhhh, Manjana !!!!! ( Morgen ) ???? dan is de man voor het mengen er, maar niet te vroeg, niet voor 11 uur. Jeetje soms krijg je wel eens een sik van dat manjana gedoe. Al met al zijn we voor het halen van brood dus de hele ochtend bezig geweest. Na de lunch aan de klets met de Italianen en drinken we heerlijke Italiaanse koffie. Onze eigen koffie is intussen op en zitten we aan de Argentijnse koffie, we wennen er wel aan maar de KG is toch wel lekkerder.
Dan om 16 uur weer de stad in en de elektronica specialist heeft de oplossing tegen het kapot gaan van de adapters, althans de 220 volt adapters. Een gewone power supply van 19 volt.
We mogen hem meenemen en eerst uitproberen en als alles naar wens is dan komen betalen. Jeetje wat een vertrouwen in ons hé !! terug op de camping komen we erachter dat er weer een ander soort stekker aan zit dan de Argentijnse dus weer terug, ook dat wordt verholpen en nu mar aan de computer en de power supply lekker heet draaien, kijken of die het blijft doen.
Maar helaas na een uurtje werken zegt de computer dat die gaat slapen, de accu is dus leeg en het apparaatje bloed en bloedheet. Vandaag eerst de power supply retour. Volgens de man is de computer kapot en hebben we het daar maar bij gelaten. Dan nog enkele andere dingen, oa de toeristen info voor wat betere uitleg over de wandelingen in het nationaal park hier. Brood halen en terug naar de camping. Het weer is intussen omgeslagen, het was een dikke 30 graden en ineens is het 20 graden kouder, dus webastotje aan en lekker een bakkie soep. De rest van de dag nog wat coördinaten verwerken die we gekregen hebben, de computer draait goed op de 220 volt adapter. Als we de webasto weer willen aandoen in de loop van de middag zegt die dat we ons zelf maar warm moeten zien te krijgen. Wat we ook doen het ding is niet meer aan de praat te krijgen. Uiteindelijk besluiten we het ding maar uit elkaar te halen, we hadden gehoord dat de verbrandingskamer wel eens vol kan zitten met roet. Dus zo gezegd zo gedaan. En inderdaad is de kamer erg vuil en halen we er zelfs stukjes/klontjes roet uit. Wij blij, we hebben hem ’s avonds niet meer in gebouwd dat doen we morgen wel weer.

De webasto, de luchtinlaat slang is kapot gegaan met uitbouwen dus op zoek naar nieuwe, dat was zowaar zo gebeurt, als je maar weet waar je wezen moet. Maar na de inbouw blijft hij weigeren te starten, 1x knipperen be be be. Waarschijnlijk is het klontje roet de gloeispiraal geweest. Hebben wij dat nu weer. Na en hele dag klooien ermee houden we het voor gezien en besluiten we de webasto de webasto te laten en dan maar gas stoken. We wegen de gasfles en die is bijna leeg, dus morgen, als we wegrijden hier eerst gasfles vullen.
we zijn bijtijds wakker en ruimen op. Eerst een stukje terug nar het gasvul station hier in de plaats dan nog even brood en we toeren verder. Wat een prachtige rit. Bijna helemaal met rivieren aan de linker of rechter kant, gedeeltelijk mooie asfalt / betonweg. Het laatste stuk weer piste en ontzettend smal. Echt maar 1 baan en dat voor de doorgaande noord zuid verbinding. Het geeft soms toch wel een probleempje als je een andere vrachtwagen tegenkomt. Maar we hebben het gered zonder kleerscheuren. Bij het zoeken naar een plekje ontmoeten we een stel Zwitsers die net voor ons een piste indraaien en uiteindelijk staan we vannacht samen. Vandaag toeren we verder op de ‘grote en brede’ doorgaande weg. Mensen het is echt onvoorstelbaar, 1 baantje en als je tegenliggers krijgt, allebeide de bush bush in. Maar gigantisch mooi. Op een gegeven moment zijn ze met zand schuivers de piste aan het verbeteren en we krijgen de mogelijkheid om te passeren. Na 43 kilometer, 1,5 uur rijden, een plas pauze. En tot mijn schrik zie ik in de voorband een dikke spijker, dus moeten we weer aan het werk. Gelukkig staan we goed, op een P in het bos met een harde ondergrond. De Zwitsers die we gisteren ontmoet hebben komen er ook aan. Hij loopt naar beneden en vind een mooie plek om te staan als we klaar zijn. Na een erge late lunchpauze, zijn we klaar en op een super plek aan de rivier gaan we vissen maar hebben geen geluk.
Johan heeft de boom aan de haak en ik verlies 2 blinkers. En dan ook nog eens geen vis. In de middag gaat de Zwitser een poging elders doen, hij komt na een paar uur niet terug met vis maar met de Italianen die we ook al enkele keren hebben ontmoet. Ze rijden een zelfde landcruiser als de Zwitsers. Dan nog maar even de vieze boel wassen van de band wisselen en Johan aan het hout verzamelen voor het kampvuur vanavond.
Het wordt een gezellige boel. Hoewel het regent blijven we stug buiten zitten.
Even een controle van de bandenspanning van de voormalige lekke band en dan verder, een hele mooie route over de careterra austral. We gaan richting Pumalin Park, letterlijk vertaald, huis van de puma’s. Een park aangelegd en onderhouden door een rijk Amerikaans echtpaar. We zijn benieuwd hoe of wat. Maar dat halen we niet vandaag. We vinden wel een mooi nieuw visplaatsje en besluiten nog een poging te doen. Net na de late lunch komen de Italianen er alweer aan en even later de Zwitsers. Dus staan we alweer met zijn 3en.
We gaan verder richting Pumalin park, een regenwoud waar dus puma’s moeten zijn. De lucht betrekt maar we halen het nog droog. Mooie uitzichten en een gigantische begroeiing. Echt mooi, grote varens en zelfs veel bamboe. Maar als we op het noordelijkste punt zijn begint het te hozen en dat blijft verder het hele park, jammer. We glibberen maar verder en na de uitgang van het park begint het weer begint wat rustiger te worden. We tuffen nog een eind verder, achter in de middag vinden we een super plek.
Vandaag maar weer eens verder, de Zwitsers blijven nog. We toeren door het Futaleufu dal ( leuke naam hé ) weer richting Argentinië. De uitzichten zijn weer super en voor dat we het weten staan we alweer aan de grens en moeten de formaliteiten weer gedaan worden. Vlak na de grens zien we een mooie pick-nick plek en we hebben het weer gehad voor vandaag. De computer weer bijwerken en dan nog even genieten aan de rivier waar we staan.

Even heel wat anders, we hebben al enkele aanmeldingen voor de reis rond de middellands zee. Als we nog 2 erbij hebben kunnen we deze reis gaan inplannen. Dus als er mensen zijn die de reis, Turkije – Syrië – Jordanië – Egypte – Libië – Tunesië – Italië, zien zitten meld je dan aan via ons mailadres jadekoe@hetnet.nl .

Verder naar Nationaal Park Los Alerces. Maar eerst gaan we even verder naar Esquel om boodschapjes te doen. Ja ja we zijn de grens Argentinië en Chili weer over en dus veel verse producten zijn op. Daarnaast hebben we gehoord dat Esquel een leuke plaats is om te vertoeven. We hebben een paar coördinaten gekregen van campings. Maar helaas, te toeristisch, we mogen Daffie nergens parkeren, zelfs bij de supermarkt hebben we problemen. Johan houd zich van de domme en praat alleen Nederlands zodat het lijkt dat we ze niet begrijpen. De boodschappen zijn binnen nu op zoek naar de campings. Helaas allemaal te laag, mooie plekjes tussen de bomen maar niet te doen. We besluiten om af te tanken, weer met mazzel de gewone prijs betaald ( net gedaan of we de man niet begrepen er was namelijk een speciale tankzuil voor buitenlanders en daar zijn we dus niet gaan staan), en verder te gaan. Eerst nog even internet, kijken of er wat bijzonders is. Gelukkig geen schokkende dingen maar wel enkele mails met grote bijlagen die we moeten hebben. Dus het duurt een flinke tijd. Maar we trappen Daffie weer aan en vertrekken naar het park. Vrij kamperen, campings met minimale voorzieningen en echte campings met douches e.d. We vinden een mooie plek en genieten van de heerlijke zon die sinds we Argentinië weer in zijn gereden ons begeleid.
Het is echt onvoorstelbaar, zulke mooie plekken op de wereld en ook nog mogelijk er te staan.
na een winderige nacht, een beetje storm vertrekken we weer. Het weer is wat minder, er zijn wolken maar echt onaangenaam is het niet. We knorrelen door de oerwouden en net als we het park uitrijden zien we weer een machtige plek. We besluiten om te blijven hangen. We krijgen nog even bezoek, Brigitte en Eddy ( MAN 6x6 www.waypoints.ch ) komen langs en we kletsen weer wat. We zullen elkaar de komende weken nog wel vaker tegen komen, ze willen nagenoeg hetzelfde rijden als wat wij van plan zijn. De echte toeristische route.
We zoeken naar een plekje aan Lago Puelo. Maar weer entree, het is weer een park. Nu zijn we het een beetje zat om iedere keer het 2 tot 3 voudige te betalen en besluiten maar door te rijden. In Bolson vinden we een leuke camping bij een bierbrouwerij en besluiten die aan te doen. Het mooie is er zijn wasmachines en er is wifi. En dan zien we ook nog dat Brigiite en Eddy er ook staan. We sluiten ons aan en starten de computer op. Inderdaad verbinding maar wat we ook doen we kunnen het net niet op. Johan is de rest van de dag bezig om de instellingen na te lopen. Maar niets. !!! be, jammer. ´s avonds samen met B en E een pizza bij de bierbrouwerij en de heren nemen een tablet met alle soorten bier om te proberen. Een gezellige avond.
vandaag zit Johan de hele ochtend bij Eddy om de instellingen die zij hebben in de lap top te vergelijken maar er komt geen verschil uit. We hebben nog steeds verbinding maar het internet kunnen we niet op. Ik heb intussen de wasmachines aan het werk gezet, zelfs de dekbedden hangen te drogen, rond om de DAF is het een wasserette. Nu hebben B en E aangeboden dat we de mail en de verhalen via hun lap top mogen doen dus nu de laatste hand aan de verhalen en misschien ook nog de foto´s. en zo is de dag alweer om.