Vlakbij Santiago, nee, in Chili - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Johan en Diane Koe - WaarBenJij.nu Vlakbij Santiago, nee, in Chili - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Johan en Diane Koe - WaarBenJij.nu

Vlakbij Santiago, nee, in Chili

nieuw fotoalbum :

vanaf 30-01-2007

Our other website ( building the DAF ) :
Onze andere website http://home.hetnet.nl/~f2hjadekoe74/

Mensen die vragen hebben stel deze dan op ons mailadres jadekoe@hetnet.nl
Maar ook een gewone, alledaagse mail uit Nederland, genieten we van.

We gaan weer noordelijker. We gaan richting San Carlos Bariloche. De chocolade stad van Argentinië, ofwel mini Zwitserland. Erg toeristisch maar het schijnt mooi te zijn. Helaas moeten we een camping opzoeken, want we hebben van verschillende mensen gehoord dat er vaak bij buitenlandse toeristen ingebroken wordt in de auto’s. we toeren door een ontzettend mooi gebied met veel meren en we hebben het ene mooie na het andere mooie uitzicht. We proberen voor de lunch bij een leuk meertje te komen maar dat wordt weer eens een probleem. Het pistetje wordt steeds smaller en steiler. Gelukkig krijgen we een mogelijkheid om te draaien maar dan komt de ene tegenligger na de andere en het is echt passen en meten op de millimeter. Maar ook dat weer gehad en krijgen we aan de grote weg een leuke plek en eten we een hapje. Dan veder en rijden we Bariloche in, mensen wat een toerisme. Het ene hotel en pension na het andere. We rijden verder en vinden 14,5 kilometer vanaf het centrum een camping waar we op passen qua hoogte dan wel. Na een slok halen we de motor eraf, morgen de plaats maar eens in met de motor. We hopen dat we of op de camping of morgen in de stad Mike en Rene weer zullen ontmoeten, het Amerikaanse stel uit Ushuaia. Het mooie op deze camping is wel dat we weer een grote bbq hebben, dus vlees uit de diepvries en vanavond lekker smullen.
we gaan de stad onveilig maken. Parkeren van de motor is al een groot probleem maar uiteindelijk vinden we een bewaakte parkeerplaats waar ook motoren mogen staan. We wandelen wat af en zoeken tegelijk …. Ja alweer een 12 volt adapter voor de computer.
We slagen er in niet helemaal wat we zochten maar een omvormertje die we in de sigaretten aansteker boven de keuken kunnen stoppen, waar we normaal de lader voor de batterijen insteken, en dan de 220 volt adapter erop aansluiten. Dan heeft de adapter de ‘goede’ stroom en zal dan minder snel kapot gaan. We zien dat bij Timberland uitverkoop is en slagen voor het e.e.a. aan kleding voor Johan en ik voor een paar goede schoenen. Timberland is hier al veel goedkoper dan in europa en dan nog uitverkoop, niet slecht. We rijden nog even langs het meer op, doen nog wat gewone boodschapjes en dan weer richting camping. Helaas zijn Mike en Rene er nog niet. ( www.globalexpeditionvehicles.com ).
We pakken de motor weer op de DAF en gaan richting de P in de stad. Inderdaad zijn Mike en Rene aangekomen, we hebben een heerlijke dag samen. Ze hebben zelfs een stel back packers uit Ushuaia ook gezien en hebben afgesproken samen te eten. Heerlijke lam-asado en als toetje chocolade fondue. Het wordt een gezellige avond en me duiken we erg laat ons bed in.
Het wordt toch weer tijd om verder te gaan, we nemen afscheid en vertrekken. Maar met lunchtijd staan we alweer naast elkaar op een parkeerplaats. Maar daar scheiden de wegen zig echt, zij gaan naar Chili op aan en wij naar het noorden. Intussen komt de regen met bakken uit de hemel en we besluiten, omdat de piste niet al te best is het voor gezien te houden vandaag en zoeken in het Nationaal Park een vrije camping.
De hele nacht heeft het geregend, we zijn benieuwd hoe de piste is. Het is glibberig maar te doen dus knorrelen we verder. Een mooie rit door prachtige bossen met hier en daar helder blauwe meren. We willen nog een stuk verder maar helaas, een brug die niet op het formaat Daffie is gebouwd. Volgens de gegevens zouden we erover moeten kunnen maar we durven het niet aan. Daarnaast staan de grote spijkers recht omhoog uit het hout van de liggers. Dus houden we het weer gezien voor vandaag en parkeren we Daffie iets voor de brug in een flinke inham. We wandelen nog een stukje, ja over de brug die over een rivier met super helder water gaat. Dan onderuit en de computer bijwerken.
vandaag weer richting Chili, we rijden door het Nationaal park Lanin, genoemd naar de grote vulkaan Lanin. Een mooie rit, zelfs bijna helemaal asfalt. Joepie wat een luxe, voor ons en voor Daffie. We vinden weer een heerlijk plekje aan een rivier met uitzicht op de vulkaan en houden het voor gezien voor vandaag. Vanavond uitgebreid koken, de laatste verse producten weer verorberen. Ja ja de grens dat is iedere keer weer wat, slecht voor de lijn.
Opgestaan met regen !!!! en wind, de herfst slaat toe. Hebben wij dat. De vulkaan is zelfs helemaal niet te zien terwijl we er dichtbij staan. We besluiten om de grens te nemen en dan aan de andere kant beter weer af te wachten. Daar is net over de grens een vulkaan waarvan, als het ’s avonds niet al te bewolkt is, je de rode lava kan zien weerkaatsen in de lucht. Maar helaas, het blijft regenen en de bewolking hangt te laag. We vinden in een dorpje met de gelijknamige vulkaan, Villarica, op de boulevard een leuk plekje en besluiten daar te blijven staan in de hoop op beter weer.
Het heeft de hele nacht doorgeregend en de berichten zijn slecht, het blijft de komende dagen zo. We kletsen nog even met een Finse toerist en dan trappen we Daffie maar aan. We kijken of het iets verderop beter is. Daar willen we nog een echt rokende vulkaan zien. Maar helaas ook daar alles in de regen en bewolking. We besluiten de pan-amerika ( de panam, de noord zuid verbinding van ouds her van Alaska naar zuid Amerika ) op te gaan en Daffie eens te verwennen, asfalt voor de komende paar honderd kilometer. Het is verwonderlijk, in het zuiden van Chili is de panam een 1 baans pistetje en hier een vier baans tol autobaan. We schieten goed op en het weer verbeterd zich. Aan het eind van de dag is het zelfs weer een dikke 35 graden met een luchtvochtigheid van 80%, zweten dus. We vinden een luxe parkeerplaats met lekkere douches, er is zelfs wifi !!!! Dankzij Tobian lukt de verbinding en we netten het e.e.a, super. We proberen zelfs Elly met MSN te bereiken maar die is er niet.
na een erg onrustige nacht, we zijn niet meer gewent aan de drukte van een autobaan toeren we richting de Pacific. We willen een stuk langs deze kust oprijden. We vinden een mooi strand met rotsen in de branding waar honderden zeeleeuwen opliggen te schreeuwen. Niet erg rustig maar wel een super uitzicht. Er is zelfs een kraan dus vullen we de watertank lekker vol, dan kunnen we weer een paar weken verder.
de zeeleeuwen hebben zich redelijk rustig gehouden vannacht dus lekker rustig geslapen. Het zit potje dicht van de mist maar we knorrelen verder, gisteren te horen gekregen dat er 3 kilometer verderop een kerkje in de rotsen moet zitten. We vinden het, het is meer een grot waar een Maria beeldje staat maar toch wel leuk. We toeren verder en hebben als tegenliggers ossenkarren, onvoorstelbaar, 100 kilometer van de autobaan vandaan en dan ossenkarren !!. Daffie moet werken, het gaat behoorlijk op en neer, elke keer de bergen in en bij een gehuchtje langs de Pacific, maar wel ontzettend mooi rijden. Dan gaat de piste ver in asfalt en het wordt drukker, je kunt bijna niet bij de kust komen. Maar uiteindelijk vinden we een mooi plekje bij een lagune met heel veel verschillende vogels.