bijna op de evenaar - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Johan en Diane Koe - WaarBenJij.nu bijna op de evenaar - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Johan en Diane Koe - WaarBenJij.nu

bijna op de evenaar

http://www.mijnalbum.nl/Album=FFRTAFAN vanaf 30/01/2007

nieuw foto album : vanaf 5-5-2007 http://www.mijnalbum.nl/Album=FEDFHN7N

Our other website ( building the DAF ) :
Onze andere website http://home.hetnet.nl/~f2hjadekoe74/

Mensen die vragen hebben stel deze dan op ons mailadres jadekoe@hetnet.nl
Maar ook een gewone, alledaagse mail uit Nederland, genieten we van.

4 juni, Tata van harte gefeliciteerd met je verjaardag en we hopen dat de mail is aangekomen.
Vandaag verder naar het noorden, we pakken de panamerikana weer op en rijden richting Cuenca. We rijden weer op en neer van zuid naar noord het Andes gebergte door. Daffie heeft het niet gemakkelijk. We zien een grote super waar we weer eens het een en ander inslaan, zelf heb ik het geluk dat er weer pindakaas te krijgen is, wel van die Amerikaanse, iets zoetere maar beter die dan niets. We tanken af en zelf dat is hier in Ecuador prettig, 1,03 US dollar voor een gallon ( 3,78 liter ). We zoeken ondertussen een plekje voor de overnachting maar daar hebben we geen mazzel mee en uiteindelijk komen we in Cuenca bij een hostel terecht. We worden hartelijk ontvangen en krijgen een plekje in de tuin. Heerlijk gras onder de wieltjes. Even later komen er Amerikanen aangelopen die hier ook verblijven maar dan wel in het hostel. Het blijkt dat ze met een boot onderweg zijn en hier de stad willen verkennen en hij heeft zijn gebit laten renoveren, implantaten laten zetten. We worden nog uitgenodigd voor een biertje maar we hebben de knolletjes op en moeten ook nog wat eten. Dus morgen misschien.
Een dagje de stad verkennen en de bezienswaardigheden hier bekijken. Niet veel naar onze smaak maar het is een vriendelijke stad en de mensen zijn openhartig en enthousiast. Verder nog een paar t shirts uitgespoeld. En verder gebruikelijke dingen zoals de pot enzo. De Amerikanen zijn op pad, ze moeten naar Guayaquil en de boot dus die zien we vandaag niet meer en morgen gaan we weer verder dus helaas geen borrel vanavond.
Gisteren avond kletsen met de eigenaar van het hostel en deze gaf aan dat er waarschijnlijk een mogelijkheid is om de voorruit te vervangen, jippie dat zou super zijn dan hoeven we er geen vanuit NL mee te schouwen. We zijn daarheen gewandeld en ze zouden vanochtend om 8 uur bij ons zijn om het e.e.a. te bekijken. Maar om 8 uur niemand en om 9 uur nog niemand. De eigenaar gaat erheen om te vragen waar ze blijven en het blijkt dat ze gewoon het vergeten zijn, ja ja zuid Amerika!!. Maar het was beter dat we daarheen zouden komen. Dus Daffie inpakken en op weg, een smal straatje en het verkeer blokkerend staan we daar voor de deur. Niemand die zich druk maakt om de rest van het verkeer. Er wordt gemeten maar ze willen toch liever de ruit eruit hebben. We stemmen toe met de opmerking dat er dan dus wel een nieuwe in moet komen. Dat was geen probleem dus laten we ze gaan. De ruit komt er na veel gedoe uit en ze gaan meten. Intussen is de hostel eigenaar ook gearriveerd om ons terzijde te staan en die vraagt dus op ons aandringen of we het allemaal goed begrepen hebben. Inderdaad, de ruit eruit om precies te kunnen meten en morgen is er een nieuwe !!!!!!!!! en wel een gelaagde ruit !!!!!!!!!
SUPER. En dat dan voor 90 dollar incl alles. We rijden zonder ruit weer terug naar het hostel en krijgen daar, omdat een beetje miezerig weer is vandaag een stuk plastic en tape om alles af te dekken. Johan kan aan het werk, de rubbers goed schoon maken en klaar maken voor het plaatsen van de ruit, hopelijk dus morgen al ( het blijft hier zuid amerika !! ).
Vanochtend weer bijtijds op, we moeten om 8.30 uur bij de ruitenzaak zijn. De eigenaar van het hostel belt eerst nog even of de ruit inderdaad klaar is en we krijgen fiat, op naar de ruitenspecialist. Eerst Daffie nog even ontdoen van het plastik wat we voor de zekerheid ervoor hadden geplakt en na een fris ritje staan we voor de zaak. De ruit komt gelijk naar buiten. Het ziet er goed uit, mooi geslepen randen en afgeronde hoeken zoals de oude eruit zag. Dan wordt de boel helaas niet met zeep maar met olie ingesmeerd en de ruit wordt geplaatst. Wat ziet er goed uit, joepie !!. en na een klein half uurtje zijn we alweer klaar en we betalen de hap, rijden terug naar het hostel. Hier nog even de ruit goed schoonmaken en wat een uitzicht, helder, geen barsten en donker folie meer.

We willen iedereen die ons terzijde heeft gestaan i.v.m. de ruit en informatie heeft gegeven erg hartelijk bedanken voor alle moeite, gelukkig staat Daffie nu weer te pronken met een nieuwe ruit.

Na de koffie nog even wat boodschapjes, ze hebben hier weer een bakker met heerlijk bruin brood, we nemen wat extra mee en gooien dat in de diepvries. Helaas betrekt het weer in de loop van de middag en begint het weer te regenen en vermaken we ons binnen.
Vandaag pakken we de bullen weer in en vertrekken, we hebben geen haast, we moeten ongeveer 10 kilometer hoewel dat hier toch minstens 2 tot 3 uur rijden betekend. We gaan weer een dagje cultuur snuiven. Een Inca ruïne hier in Ecuador, een van de meest noordelijkste. We toeren door een mooi landschap en komen naar even zoeken uit bij de ruines. We wandelen rond en bekijken ook het bijbehorende museum, allemaal leuk om te zien. We vragen of we aansluitend mogen blijven staan voor de nacht en dat wordt toegestaan. Dus de dag alweer om.
Vandaag weer verder, we rijden de vulkanen weg. Maar helaas, het weet is ons niet goed gezind, we rijden eerst nog boven de wolken maar na een tijdje verdwijnen we in en onder wolken en zien we weinig van de vulkanen die links en rechts van ons moeten zitten. Allemaal tussen de 4500 en 6100 meter hoog. Jammer!!!!! Maar het kan ons niet altijd mee zitten met het weer niet waar ?? Daffie moet ons de hele dag op en neer rijden, we gaan van 2600 naar 3600 op en neer. De laatste pas is een zware, er is wind opgestoken en die staat pal tegen dus zwoegen voor hem. Maar dan is het einde in zicht en we duiken naar beneden en vinden op 2600 meter weer een leuk overnachtingsplekje op een complejo toeristico, als we willen met verwarmd zwembad.

• 11 Juni 2007 - 00:00

Rogier En Resi:

En rijden jullie de mooie route van Baños naar de selva/jungle??? Via Tena?

Groetjes vanuit Arequipa