Weer terug in Buenos Aires, we gaan verder - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Johan en Diane Koe - WaarBenJij.nu Weer terug in Buenos Aires, we gaan verder - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Johan en Diane Koe - WaarBenJij.nu

Weer terug in Buenos Aires, we gaan verder

Door: Diane

Blijf op de hoogte en volg Johan en Diane

22 September 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Voor foto’s zie http://www.mijnalbum.nl/Album=ZAORXVAR 05/01/06 tot 12/08/06
http://www.mijnalbum.nl/Album=HFAPMCOG vanaf 20/09/06

Onze andere website http://home.hetnet.nl/~f2hjadekoe74/

Mensen die vragen hebben stel deze dan op ons mailadres jadekoe@hetnet.nl
Maar ook een gewone, alledaagse mail uit Nederland, daar genieten we van.

Na een reis van zaterdag 12 augustus, vertrek camping om 10.00 uur, komen we zondag 13 augustus om 15.30 uur thuis aan. De vlucht is goed gegaan, de overstap in Sao Paulo net gered. Het vliegtuig is in Buenos Aires met ruim een uur vertraging vertrokken i.v.m. extra veiligheid maatregelen.
De verzorging aan boord bij de KLM was super, nergens gebrek aan gehad. ( misschien alleen een beetje slaap )
Thuis is het kletsen, kletsen en nogmaals kletsen en voor dat we het weten is het dik 24 uur voordat we naar bed gaan. Mensen wat is dat lekker, je eigen waterbedje, we hebben suuuuper geslapen. De komende dagen zijn we druk met de nodige paperassen uitzoeken en bijwerken. We plannen dan de dagen vol met bezoekjes en met dingen die zo gedaan moeten worden, geregeld en gekocht.
Voor dat we het weten is de laatste week aangebroken en zijn we alweer aan het pakken voor vertrek. Past alles wel in de tassen hoe zit het met het gewicht.
Intussen hebben we helaas het besluit moeten nemen dat Boomer, onze hond, de volgende toer niet mee gaat i.v.m. onder andere de wilde honden daar. Hij kan het niet laten om er op af te gaan en is dus in de afgelopen tijd dus al 2x flink gebeten. Daarnaast is zijn nieuwsgierigheid een “probleem”, overal duikt hij op van slang tot schorpioen, van leguaan tot lama. De daarop volgende toer kan hij weer mee. Intussen blijft hij bij Johan zijn zus Elly waar hij het altijd erg naar zijn zin heeft.

20 September is het dan alweer zover, vertrek naar Argentinië. Om 4.30 uur loopt de wekker af. We zijn ruim op tijd, helemaal geen files gehad. Bij het inchecken blijkt dat we toch overgewicht hebben, 7,5 kilo hebben maar daar wordt gelukkig niet moeilijk over gedaan en hoeven we niets te betalen ervoor. Lekker nog tijd voor een kop koffie in een van de restaurants. Om 9 uur begint het inchecken en om 10.25 gaan we de lucht in voor een zit van ruim 11,5 uur. We kunnen alles weer volgen op de navigatie die in de schermpjes voor ons wordt vertoont. Op dit audio –video systeem kunnen we ook films kijken, radio luisteren, spelletje doen er is zelfs een mogelijkheid om tijdens de vlucht te telefoneren en te sms’n . De verzorging is weer grandioos. We komen op tijd in Sao Paulo aan en hebben daar een wachttijd van 2 uur. Dan verder met de TAM naar Buenos Aires. Hier verloopt alles zeer voorspoedig, De visum papiertjes hebben we al voor het uitstappen ingevuld en de douane gaat vlot. Alleen wilden ze een adres van het hotel ingevuld hebben waar we zouden verblijven, hier hebben we het adres van de camping dan maar neer gezet. Dan de tassen, dat duurt iets langer maar ook die verschijnen en kunnen we op zoek naar een taxi. We vragen er 3 en nemen natuurlijk de goedkoopste en om 3.45 uur ( NL tijd ) 22.45 uur in Argentinië, rijden we de camping op waar we hartelijk verwelkomt worden door de bewaking. Ze helpen ons nog even met bijlichten bij het instappen. Daffie staat er netjes bij alleen erg veel stof aan de buitenkant. Geen ongedierte aan de binnenkant enz. We halen de stoeltjes eruit en nemen een flinke borrel op de goede afloop van de hele dag. Ook ik zet mijn horloge dan op zuid Amerika tijd ( 5 uur terug ) en duiken na het opmaken ervan ons bedje in.
Na een super nacht, zelfs ons waterbed niet gemist, worden we de volgende ochtend gewekt door het gebruikelijke “lawaai” van auto’s, bussen e.d. En dan maar aan het werk, bij de DAF alles weer op zijn plek en de tassen uit en weg pakken, een hele klus. Tussen door nog even boodschapjes op de koelkast weer een beetje gevuld te krijgen en ga zo maar door. Maar aan het einde van de dag zijn we nagenoeg klaar met de boel. Het weer is alweer super, ongeveer net zo warm als bij jullie, zo rond de 25-27 graden. Intussen zijn er al verschillende mensen geweest om te vragen waar onze perrito ( hondje ) is dus zelfs die wordt gemist hier.
Maar om 20 uur zijn we groggy en besluiten ons bed in te duiken. We slapen weer als roosjes en worden de volgende ochtend pas om 7 uur wakker. Na het ontbijt weer aan de slag, de kilometer kabel vervangen en nog een paar van die kleine dingen. Binnen nog wat en dan zijn we klaar. We besluiten om morgen te gaan rijden.
Dus mensen dit zijn de belevenissen weer tot zover, het volgende verslag zal dus weer van onze nieuwe belevenissen zijn richting het einde van de wereld, Ushuaia de zuidelijkste stad ter wereld. Maar daar zullen we waarschijnlijk in december aan komen.

• 28 September 2006 - 07:53

Pier Hoenderdos:

Dag Diana en Johan,

Kunnenjullie de volgende berichten sturen naar
    p.hoenderdos@hccnet.nl
    Bij voorbaat dank en veel plezier met de volgende trip.