en alweer verder - Reisverslag uit Cafayate, Argentinië van Johan en Diane Koe - WaarBenJij.nu en alweer verder - Reisverslag uit Cafayate, Argentinië van Johan en Diane Koe - WaarBenJij.nu

en alweer verder

Door: Diane

Blijf op de hoogte en volg Johan en Diane

31 Mei 2006 | Argentinië, Cafayate

Voor foto’s zie http://www.mijnalbum.nl/Album=ZAORXVAR

Vragen? Stel ze op jadekoe@hetnet.nl

We zetten de DAF toch maar weer eens in beweging en beginnen aan een toer vanaf Salta de bergen in. Maar eerst nog boodschappen bij de grote super en aftanken. En het is weer ouderwets genieten, wel hier en daar een erg smalle piste maar gelukkig weinig tegenliggers. We zien op een gegeven moment de wolken als een zee in het dal liggen waar we vandaan komen. Wij hebben weer heerlijk zon en een aangename 25-27 graden.
We duiken in de aantekeningen die we verzameld hebben aan info op de camping van andere reizigers, dat is een heel werk die op een rij te krijgen maar als we zover zijn hebben we een lijst met gegevens die goed bruikbaar is. We hebben zelfs al wat info voor Bolivia en Peru in deze landen vooral overnachtingsplekken want campings zijn er weinig.
Na een hele erge rustige nacht met een hemel vol sterren vertrekken we weer en rijden de piste verder. We bezoeken onderweg een toeristisch dorpje wat vooral leeft van de weverij van lama wol. We bezoeken een weverij en schrikken van de prijzen die gevraagd worden voor de producten. Op naar het volgende dorp, hier hebben ze een coöperatie waar ze deze materialen verkopen.

Bij banden controle blijkt dat we nu de linker voorband problemen gaat geven. Er zitten al 2 hele kleine scheurtjes in. In de gaten houden dus en anders moeten we gaan wisselen, eventueel eerst met de achterbanden i.v.m. veiligheid, en anders met de nieuwe banden

We rijden de piste verder en genieten volop van de route. Ontzettend veel kleuren in de bergen, van licht tot donker groen en donker bruin tot beige en dat dan gemixt met rood en oranje achtig superrrrr. Daarnaast regelmatig een vos, niet van die grote maar mooie kleinere met super dikke staart. We zoeken dan, als we de asfalt weg weer oprijden, een plekje maar dat is lastig. Alles weer omheind. Dus rijden we door naar een camping die we in onze info hebben. Eerst rijden we er voorbij maar voordat we het weten worden we ingehaald door een quad die ons aanspreekt in het Duits. Of we niet op de camping willen komen waar zij staan. Ze rijden met een klein MANnetje. Een 6x6 maar ( oeps ). 33 ton met 480 PK !!!!! Daffie is een baby, van alles maar een derde.

Nog even een dag om de spullen weer bij te werken en dan zullen we op toer gaan. De volgende toeristische dingen staan weer op het programma, Een vulkaan meertje waar een heleboel menirhis staan, stenen met inscriptie. Ruines en van dat soort dingen. En daarnaast weer een heleboel natuur en dorpjes