Valdes walvis safari - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Johan en Diane Koe - WaarBenJij.nu Valdes walvis safari - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Johan en Diane Koe - WaarBenJij.nu

Valdes walvis safari

Door: Diane

Blijf op de hoogte en volg Johan en Diane

09 Oktober 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Voor FOTO’s zie http://www.mijnalbum.nl/Album=ZAORXVAR 05/01/06 tot 12/08/06
http://www.mijnalbum.nl/Album=HFAPMCOG vanaf 20/09/06

Onze andere website http://home.hetnet.nl/~f2hjadekoe74/

Mensen die vragen hebben stel deze dan op ons mailadres jadekoe@hetnet.nl
Maar ook een gewone, alledaagse mail uit Nederland, genieten we van.

We moeten weer eens tanken maar daarmee hebben we geen geluk, 30 liter mogen we afnemen en daar komen we niet ver mee. Nu, morgen nog maar eens proberen maar dan bij een ander tankstation. Het blijkt dat ze inderdaad nog problemen hebben met de aanvoer van brandstof. De rest van de dag , uiteraard weer op een mooie plek vermaken we ons met de zee afturen, bij Daffie een “beetje boel” opgedroogde klei verwijderen en van dat soort dingen.
We proberen nog drie verschillende tankstations om wat diesel te krijgen maar helaas. We kunnen net de gewone tank vol krijgen maar daarmee kunnen we in ieder geval het schiereiland op en daar de toer maken. Dus vertrekken we richting Valdes. We gaan naar Puerto Piramide, daar is van alles te doen. We zoeken een plekje en instaleren ons. Daarna opzoek voor een walvis safari. We dachten dat het hier al druk was maar verschillende bureaus hebben geen boottochten meer omdat het te rustig is en de boten niet vol komen. Maar we vinden Mobie Dick en die heeft nog een tocht met een grote zodiac om 18 uur. We eten nog een snack. En dan op weg. Eerst varen we erg rustig de baai uit omdat om die tijd de moeders met de erg jonge jonkies daar komen om te overnachten, tientallen maar die laten we verder met rust. Dan gaat de “chauffeur” op zoek naar spuit fonteintjes en dat zijn er ook weer tientallen rond om ons heen. Vlakbij een walvis doet hij de motor op neutraal, de iets grotere jonkies willen dan naar de boot toe komen uit nieuwsgierigheid en dat wil de moeder dan voorkomen, die komt dan daardoor ontzettend dichtbij de boot, zelfs is het een paar keer voorgekomen dat ze met jong en al onder de boot doorduikt en de boot dan ligt te schudden van de waterverplaatsing. De kapitein weet zelfs voor een paar super foto’s de boot zo te manoeuvreren dat tussen de zon en de boot de walvis is en dat die dan ook nog wegduikt zodat je zo’n grote vin tegen de ondergaande zon achtergrond krijgt, machtig. Dan opeens draait hij de boot en zien we allemaal aan de andere kant de maan opkomen en ook nog weer met een walvis erbij. Helaas loopt de tocht dan toch ten einde en varen we weer met een vlot tempo ( een motor van 150 PK achter de boot ) terug naar puerto Piramide. Voldaan komen we om 21 uur weer bij daffie en zetten we de foto’s nog op de computer en genieten we nog een keertje van alles wat we gezien hebben. Wat een geweldig avontuur, DIT hadden we niet verwacht.
Verder het eiland verkennen, allebei hopen we natuurlijk nog een keer orka’s te zien. We rijden naar de verschillende uitzicht punten. We komen te weten dat er gisteren wel orka’s geweest zijn, zelfs 5 stuks maar daar hebben we vandaag natuurlijk niet veel aan. Maar we blijven hopen. Intussen genieten we van zeeleeuwen en zeeolifanten en ja hoor zelfs enkele pinguïns. Wat een grappige diertjes zijn dat. Het is een klein groepje maggalan pinguïns. Maar we blijven intussen de zee afturen naar de orka’s. Maar na een rit van een kleine 280 kilometer zijn we weer terug op de camping en helaas, met de orka’s geen geluk, jammer jammer jammer. Maar we kunnen niet alles hebben.
We hebben het eiland wel gezien en toeren rustig terug, Daffie wil toch niet erg hard omdat we de forse wind tegen hebben. We gaan voor de rest van de dag nog een keertje terug naar het stekje waar we al eerder hebben gestaan. Het weer is op de wind na super maar aan de wind zullen we moeten wennen voor de komende tijd. Tijdens de rit weer verschillende keren walvissen gezien en ook als we weer staan spotten we weer enkele. De rest van de dag een beetje aanklungelen en maar weer mail klaarmaken dan kunnen we morgen nog een keertje de stad hier in en naar het goede internet café gaan om de verhalen maar zeker weer de nodige foto’s plaatsen.